2017 Jógarádzsa Közönség Díj nyertese
Nagy Gábor




Mit érhetsz el a hatha jóga gyakorlásával?
- Egészséges testtartást
- Helyes légzést
- Stresszoldást, relaxációt
- Testi - lelki egyensúlyt


Érdekel milyen nálunk egy jóga óra?!

Olvasd el az FMC.HU írását a jógafoglalkozásainkról ITT!


Bandha jóga gyakorlás - védikus energetikai alapok (pránajámák, bandhák)


Ahhoz, hogy valódi megélt tapasztalatot szerezz a tested energetikai összefüggéseiről, elengedhetetlen a bandhák tudatos gyakorlása. A bandhák begyakorlása és a bizonyos pránajámák helyes gyakorlása nélkül a csakrák tudatosítása csak elméletben lehetséges, valódi megélt tapasztalatként nem!
Így ha szeretnél továbblépni a jóga útján, az ászanák és a légzés elmélyítése a bandhák gyakorlásával valósul meg.

A foglalkozások a három fő bandhát fogjuk gyakorolni külön és összekapcsolva egymással. Megvizsgálunk néhány ászanát és pránajámát, a bandha gyakorlás szempontjából.

Fontos: a foglalkozás előtt 3 órával már ne egyél! Köszönöm!

Október 13. Szombat 16:00-18:00

Ár: 2000,-

Részletek:

Bejelentkezés: 06/20/9175-865


Jóga alapok - fókuszban a légzés (pránajáma)

A tradicionális jógagyakorlás szerves része a meditáció (dhjána), mely a nyolctagú jóga hetedik foka, a koncentrációt (dharana) követi.


A nyolctagú jóga részei a meditáció előkészítése:
- elköteleződés (jáma, nijáma)
- a test kimozgatása, lazítása testgyakorlással (ászana)
- az idegrendszer nyugtatása légzőgyakorlatokkal (pránajáma)
- a figyelem befelé fordítása (prátjáhárá)
- koncentárciós gyakorlatok (dhárana)
- elmélyülés, elcsendesedés (dhjána)
- belső csend állapota (szamadhi)

A fenti lépéseken haladunk ezen a foglalkozáson, kiemelve a légzést (pránajáma), ami már a ráhangolódó ászana gyakorlásnál is előtérbe kerül.

Október 21. Vasárnap 19:00-20:45

Ár: 2000,-

Részletek: hamarosan


Új foglalkozás az órarendünkben!


BETELT! Jóga alapok - fókuszban a VÁLL

A váll a legnagyobb mozgásterjedelemmel rendelkező ízület, emiatt a legsérülékenyebb is, mivel a nagy mozgástartomány a stabilitás rovására megy, ha nem jól tartjuk a testünket. Az modern, ülő, egyoldalú életmód pedig nagyban hozzájárul a vállak és a vállöv, lapockák rossz tartásához (előreesnek a vállak, a lapocka nem mozog megfelelően, fej előredől, stb.).
Ha a vállat szeretnénk megmozgatni, akkor a klasszikus jóga ászanák nem fognak segíteni, mivel először a meglévő helytelen mozgásmintát kell kijavítani.

Így ezen a foglalkozáson a sok-sok felkészítő, rávezető gyakorlat mellett átvesszük a jóga ászanák helyes végrehajtásait így növelve minden irányba a mozgásteret a vállban, erősítve a a váll és a lapockák izmait.

Október 7. Vasárnap 19:00-20:45

Ár: 2000,-

Részletek:


Kezdőknek, újrakezdőknek!

Hajlékonyság fejlesztő - hatha jóga tanfolyam


5 alkalom, csütörtökönként 19:00-20:45

Kezdés: 2018. szeptember 20.

Ár: 10.000,- / 5 alkalom

Ezen a foglalkozáson a hajlékonyság tudatos fejlesztése a cél! Anatómiai szempontból megvizsgáljuk, hogy, "honnan" indul a törzsdöntés és hogy, "honnan" hajlik a törzs. Nem vagy elég hajlékony? Nem baj! A jóga foglalkozások összefüggő tematikája segít Neked a hajlékonyságod fejlesztésében, a közérzeted javításában. A foglalkozáson jóga eszközöket (jógatégla, heveder, párna, stb) használunk, így teljesen kezdők is csatlakozhatnak.

Tanulunk variációkat merevebb testre is, így mindenki tudja gyakorolni az alapvető előrehajlásokat!
A "nem vagyok hajlékony" többé nem kifogás!

Részletek:


Kezdőknek, újrakezdőknek! Szenioroknak is!

Gerinc átmozgató jóga tanfolyam (2 csoport indul)

5 alkalom,17:30-18:45
(A csoport szerdánként, B csoport péntekenként)

Kezdés:

A csoport: 2018. szeptember 19.

B csoport: 2018. szeptember 21.

Ár: 7.500,- / 5 alkalom

Ha heti 2x jönnél (szerdán és pénteken is), akkor az ár: 14.000,- / 10 alkalom

A jóga hatékony eszköz a helytelen mozgásminták átalakítására, a mozgásminőség fejlesztésére. Emellett a jóga gyakorlatok segítenek ellazulni, lecsendesítik a túlterhelt idegrendszert.

Ezen a foglalkozáson a gerinc helyes "használatát" tanuljuk a jóga ászanákon és sok rávezető gyakorlaton keresztül. Dolgozunk a talp és lábfej erősítő gyakorlatokkal, csípőnyító és mellkas emelő ászanákkal, illetve a felsőháti szakasz és a lapockák helyes tartása, mozgása is téma lesz a három napban.
Derékfájósan hogyan lehet jógázni? Hogyan csavarja a gerincem a jóga ászanákban? Rossz mozgásmintával hogyan lehet helyesen jógázni, hogy valóban az egészségemet szolgálja a gyakorlás?
A fenti kérdésekre is választ keresünk ezeken a rendhagyó mini tanfolyamokon.
A gyakorlatok elvégzéséhez jóga eszközöket használunk, így a teljesen kezdőknek is egészségfejlesztő, biztonságos gyakorlásuk lesz már az első alkalommal is!

Részletek:


Betelt! Védikus - jóga energetikai alapok 1. (pránajámák, bandhák)


Ezen a foglalkozáson a Védikus irodalom, a Hatha jóga pradipiká, Shiva szamihtá ősi gyakorlatai alapján gyakorlunk. Ahhoz, hogy valódi megélt tapasztalatot szerezz a tested energetikai összefüggéseiről, tisztában kell lenned az energetikai alapokkal.

A védikus energetika alapjai: elmélet + gyakorlat.
Elmélet:
- Kóshák, sharírák
- Pránák (5fő, 5 mellék prána)
- Nádik és az eredeti jóga szövegek szerinti értelmezésük
- Pránajámák
- Bandhák (energetikai zárak)
- Csakrák (7,9,11 csakrás rendszerek)
Gyakorlat:
- Alap ászanák energetikai hatásának tudatosítása
- Pránajámák
- Bandhák gyakorlása és a kóshák tudatosítása

Az elméletről jegyzetet adunk, de az egyéni jegyzetelésre füzetre és tollra szükség lesz.

Ez a foglalkozás egy 4 részes mini tanfolyam (külön is látogatható) első része.

A részvétel nem igényel semmilyen jógás előképzettséget, ismeretet, így teljesen kezdők is részt vehetnek!


Szeptember 16. Vasárnap 9:00-12:00

Ár: 6000,-

Részletek:


Általános tudnivalók az első jóga előtt!

Olvasd el a legtöbbször felmerült kérdésekre összegyűjtött válaszainkat ITT!


Érdekel milyen nálunk egy jóga óra?!

Olvasd el a nyílt napról írt beszámolót! ITT!

"A belső feltöltődés garantált a közös mozgás, relaxáló, meditatív gyakorlatok és a pozitív, jó társaság révén"


Gyakorold a jógát Székesfehérvár egyik legjobban felszerelt (ÁNTSZ engedéllyel rendelkező) jógatermében, kiscsoportos foglalkozás keretében természetgyógyász (AMM, REF) - mozgásterapeuta, diplomás jógaoktatótól!


A jógáról

A jóga: az elme csendje, mozgás, életérzés, filozófia és kultúra is!

A jóga egy olyan többezer éves múltra visszatekintő "mozgásterápia", amely testgyakorlatokat (ászana), légzőgyakorlatokat (pránajáma) és koncentrációt, meditációt (dháranadhjána) alkalmaz a testünk és belső világunk (gondolataink, érzéseink, érzelmeink) megismeréséhez és harmóniájának kialakításához. Kiváló relaxáló, stresszoldó, erősítő mozgásforma.

A jóga foglalkozáson kísérletet teszünk, hogy együtt mozduljon a testünk, a légzésünk és az elménk!


 

Visszatérés a jógagyakorláshoz Újrakezdő, kezdő jógafoglalkozás

Fejlődj egy tanfolyamnyit egy hétvégi délelőtt alatt!

A kezdő és újrakezdő foglalkozáson megtanuljuk az alap álló, ülő, hátra és előrehajló gyakorlatokat. Az otthoni gyakorláshoz e-mailen gyakorlatsorokat és elméleti anyagot is küldünk.

A foglalkozást relaxációval zárjuk!

Csak kényelmes ruhát hozz magaddal, a Prána jógaterem teljesen felszerelt!

Ha tartottál egy kis szünetet a nyáron, de most újra szeretnéd kezdeni a jógát, akkor itt a helyed!

Időpont: Szeptember 11. 9:00-11:00

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 2100,-

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu


Relaxációs - Meditációs jóga tanfolyam

Időpont: Vasárnaponként két hetente 19:00-20:45 (kezdés: Szeptember 11.)

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 1800,- / alkalom

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu

Ha szeretnél elkezdeni meditálni, meditációt tanulni, itt el tudod sajátítani az alapokat.

A foglalkozások segítenek kialakítani és támogatni egy akár otthoni (akár napi) rendszeres meditációs gyakorlatot.

Ászanák, pránajáma, relaxáció, tratak, meditáció a rádzsa jóga tradíció szerint.

A tanfolyami anyagból:

- mi a meditáció és mi nem az

- amit meg kell tanulni a meditációhoz (lazítás, stabil testhelyzet kialakítsa, koncentráció, az idegrendszer és a tudat megnyugtatása)

- a meditációs testhelyzet kialakítása

- lazítás, a tudat és az idegrendszer megnyugtatása

- koncentrációs gyakorlatok

- a meditáció mint folyamat

Néhány praktikus infó a meditációs tanfolyammal kapcsolatban:

- A tanfolyami napok "lazán" kapcsolódnak egymáshoz, így, ha egyszer-egyszer nem tudsz jönni, nem maradsz le semmiről.

- A tanfolyam célja az otthoni rendszeres meditációs praxis kialakítása és támogatása.

- A kétheti vasárnapi foglalkozás a bejelentkezések függvényében egész évben folyamatosan halad és ha kialakul egy állandó csoport, akkor haladunk tovább is! :)

- A tanfolyami napok mellett, a meditációt fejlesztő anyagokat, írásokat, kutatási anyagokat folyamatosan küldeni fogom e-mailben a részvevőknek.

- 2016 év végén beszerzése kerül egy MUSE agyhullám érzékelő meditációs-relaxációs fejpánt ami visszajelzést ad a meditáció mélységéről, "valódiságáról" (erről blogbejegyzésben fogok írni, mint a legnagyobb probléma a visszajelzés nélküli "meditációs" gyakorlásának, hogy az agy nincs meditációs állapotban, csak azt gondoljuk).

 


Csípőnyitó mellkas és vállnyitó workshop

Időpont: Augusztus 28. vasárnap 19:00-20:45

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 1800,-

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu

A három fő terület, ami a civilizációs betegségek javát "kitermeli" és a mai ülő és egyoldalúan terhelt életmód legfájósabb testrészei: derék, csípő, vállak és fáradtak vagyunk mert nem megfelelő a légzés.

Ezen a workshopon ezen három fő területtel fogunk dolgozni ászanákkal.



Bevezetés a pránajáma világába... (tudatos légzés workshop)

Légző és lélekző gyakorlatok

Időpont: Július 31.  19:00-20:45

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 1800,-

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu

A Pránajáma workshop célja, hogy a résztvevők megismerjék a rávezető, alapozó mozgás (csípő-gerinc-vállöv kimozgatása), relaxációs és légző gyakorlatokat, technikákat, melyek alkalmassá teszik testünket és az elménket a mélyebb légzőgyakorlatok elsajátításához, majd pedig tanulunk néhány pránajáma gyakorlatot (pl.: uddzsaji, anuloma-viloma ).

A kiválasztott légzőgyakorlatok gyakorlatok segítenek helyreállítani az élettani és energetikai szempontból optimális spontán légzést. A helyes légzésnek köszönhetően– többek között – javul a hasüregi szervek vérellátása, hatékonyabbá válik az emésztés és könnyebben kezeljük a stresszhelyzeteket.


Ászana javítás, igazítás (ászana doktor) workshop

Időpont: Július 10. vasárnap 19:00-20:45

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 1800,-

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu

A fizikai test (más néven: annamaya kosa, azaz étel burok) a létezésünk "legdurvább" megjelenési formája és igen igaz, hogy spirituális lényként ügyködünk itt a földön, de mindezt a testünkben tesszük!

Ez igaz az ászanák gyakorlásánál is! Itt megérkezünk az egyvonalúsághoz, az ászanák precíz beigazításához. Egyvonalúság alatt, a testrészek egymáshoz történő elhelyezkedésére gondolok az ászanázás során. Ennek az egyvonalúságnak több célja is van: kiegyensúlyozza a testtartásunkat, védi az izületeket, izmokat, szöveteket. De a belső energia (prána) áramlásokra is hatással van! A fizikai réteg és az energiaréteg (pránamaya kosa) más-más módon jellemezhető és tapasztalható meg. ... Az energia olyan, mint a víz, amely felveszi annak az üvegnek az alakját, amelybe beletöltöd. Ahol el van zárva az útja, ott nem tud tovább menni, ahol teret kap, oda beáramlik. A test helyes összerendezése az ászanákban lehetővé teszi, hogy az energia optimális áramoljon a testben.

(forrás: http://gaborjoga.blogspot.hu/2015/03/az-aszanak-anatomiailag-helyes.html)

Egy nagyszerű írás az  egyvonalúságról: 
http://jogamagazin.hu/egyvonalusag/


Csípőnyitó workshop

Időpont: Július 03. vasárnap 19:00-20:45

Hely: Prána jóga kuckó, Székesfehérvár, Zámoly u. 59.

Ár: 1800,-

Max 8 fő!

Jelentkezés: 06/20/9175-865, info@gaborjoga.hu